Dersin Adı | Basın Fotoğrafçılığı ve Belgesel Fotoğraf |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 474 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, basın ve belgesel fotoğraf uygulamalarının gelişimi hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Bunu yaparken, bu disiplinlerin tarihi ve kültürel geçmişine odaklanmanın yanı sıra, günümüz iş ve görüşlerini de inceler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste basın ve belgesel fotoğrafın; teknik, etik ve kuram gibi unsurları ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Basın Fotoğrafının Kısa Tarihi | |
3 | “What’s in a photograph?” sorusu | Lütfen en güçlü ve özel olduğunu düşündüğünüz herhangi bir fotoğrafı getiriniz. – The Ontology of the Photographic Image - André Bazin |
4 | Fotomuhabirlik - I | War Photographer (97 dk) gösterimi ve Deeds of War and Inferno kitapları |
5 | Fotomuhabirlik - II | Photojournalism and Tabloid Press - Karin E. Becker |
6 | Belgesel - I | Moments in History - Charlotte Cotton |
7 | Belgesel - II | The FSA Collection of Photographs - Roy Emerson Stryker ve The Postmodern View - Mary Warner Marien |
8 | Foto-hikaye ve Araştırma (Feature) | Country Doctor by Eugene W. Smith ve Alec Soth’un projeleri |
9 | Etik | Ethics - Kenneth Kobré – Örnek proje önerileri bu hafta verilecektir. |
10 | Belgesel Fotoğraf’ı Sergilemek | The Photographer’s Eye - John Szarkowski |
11 | Photography Ajansları: Magnum, VII, Panos and Getty Images | Proje önerileri bu hafta teslim edilmelidir. |
12 | Fotoğraf İşleme veTemel Işık Bilgisi | Atölye gerçekleştirilecektir. (İhtiyaç olduğu takdirde haftasonu ek atölye koyulabilir) |
13 | Projelerle İlgili Öğrenci Toplantıları | |
14 | Film Gösterimi | Somewhere to Disappear (56 dk) |
15 | Ziyaretçi konuşmacı | Atölye ve konuşma. Derse tam katılım zorunludur. |
16 | Sınıf sunumları ve tartışma | Derse tam katılım zorunludur. Dışarıdan gelecek jüri üyesi(leri) de projelerinizi notlandıracaktır. |
Ders Kitabı | Photojournalism: The Professional Approach – Kenneth Kobré• Photography – David Bate• The Photography Reader – Liz Wells• Photography: A Cultural History – M. W. Marien• The Nature of Photographs – Stephen Shore *** İlgili makale ve materyaller gerekli olduğunda sağlanacaktır ***. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gerekli olduğunda belgesel veya kurmaca filmler gösterilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5, | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 131 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest